Beheer

Beheer is meer dan het incasseren van de huur

Dat steeds meer vastgoedeigenaren het beheer van hun woning(en) uitbesteden aan een professionele partner is allesbehalve verwonderlijk. Bij goed vastgoedbeheer komt tenslotte heel wat meer kijken dan alleen het tijdig incasseren van de huurpenningen.

Rosmuller Makelaars neemt woningeigenaren alle administratieve en technische beslommeringen uit handen en zorgt en passant voor louter tevreden huurders. En dat tegen uiterst concurrerende tarieven!

Financieel en administratief woningbeheer

Op het administratieve vlak zorgen wij onder andere voor het incasseren van de huur, alle correspondentie met huurders en andere betrokken partijen, afhandeling van eventuele geschillen met huurders, aanpassingen van de huurprijs op basis van indexatie, advisering op het gebied van verzekeringen en de verwerking van en begeleiding bij eventuele huurmutaties.

Onderhoud en technisch woningbeheer

Op het technische vlak verzorgt Rosmuller Makelaars voor pandeigenaren onder andere een correcte afhandeling van alle onderhoudszaken, directe serviceverlening (24/7) bij acute klachten, het aanvragen en beoordelen van offertes van aannemers, de coördinatie en begeleiding van onderhoudswerkzaamheden en de afwikkeling van schadeprocedures met verzekeringsmaatschappijen.

Ook in het geval van grootscheepse renovaties of bij de verkoop of splitsing van objecten kunnen vastgoedeigenaren vanzelfsprekend altijd een beroep op onze dienstverlening doen.

Hieronder treft u een overzicht van onze diensten.

Financieel en administratief woningbeheer

  • Maandelijks incasseren van de huurpenningen
  • Incassoprocedure opstarten bij eventuele wanbetaling
  • Het verzorgen van de correspondentie/ contact met huurders en derden
  • Het verzorgen van de jaarlijkse huurprijsindexering en huurprijsaanpassingen
  • Het maken van huurcontracten
  • Het inspecteren van het object bij verhuurmutaties

Onderhoud en technisch woningbeheer

  • Het afhandelen van onderhoudszaken
  • 24-uurservice voor acute klachten
  • Vast aanspreekpunt voor servicemonteurs en vaklieden
  • Het coördineren, begeleiden en controleren van onderhoudswerkzaamheden
  • Het afwikkelen van schades met verzekeringsmaatschappijen